Terima kasih!

Hit Counter

Friday, May 13, 2011

.no matter




yeahh. heyy diaryy bergerak aku yang aku rindu sangat neyy. HAHA. lame ekk tak tulis dengan betul dekat sini. sorry laaa. 2,3 minggu yang lepas adalah saat sukar dalam hidup aku nehh. termasuk laaa dengan Exam Fever ( bukan BieberFever) yang sedang melanda sekolah aku tuuhh. kenape weeks yang teruk? yeah . memang sangat teruk ! sebab saya hampir sahaja putus hubungan dengan kawan baik saya. not all. but 3 of them. why? sini kite citer ekk diaryy. hmmm. it's all start dengan bende kecik jea. aku malas nak citer laa gaduhh pasal ape. yang penting bende nye sngat kecik sangat. tapi aku sangat makan dalam. sangat. sangat. sangat. aku rase dieorng pun tak perasan. and it might be my mistake either. memang kedua dua pihak bersalah dalam permainan nehh. wahahaha. dan perasaan yang paling ketara saat tue. adalah EGO masing masing yang sangat melampau. aku overstress. and for the first time in this year, I cried. yeah. ia seperti satu tekanan yang datang dari pelbagai segi . satu satu tekanan menekan aku dengan dalam sekali. banyak perkara. friends and studyy. both menganggu kepala hotak aku sepanjang minggu ue. termasuk kekesalan aku yang membawa emosi sehingga menguris hati insan insan yang amat aku sayangi. (cisss, ayat dramatik! ). betul laaa ! time ue, aku cume ingt ALLAH jea. tak dea siape yang tahu masalah yang aku pikul. then, aku teringat kata kata cikgu aku ,"sampai saat kadang kadang kite rasakan yang tak dea orang lain yang boleh faham dan berada di samping kita , kita jangan lupa bahawa ALLAH sentiase sudi mendengar keluhan hati dan masalah kite. dan cara terbaik, bina hubungan yang kukuh denganNYA.". ayat ue jea aku boleh fikir time ue. sangat boleh fikir. dan terima kasih. atas doa aku supaya dilembutkan hati aku untuk memaafkan kesalahan orng lain dan dilembutkan supaya memintaa maaf, ALLAH makbulkan. and now ! our friendship dahh berjalan kembali macam biase . and aku sangat legaa. sangat. sangat.




.konklusinya, dalam persahabatan, kepercayaan itu adalah keutamaan. dan kalau berada dalam pergaduhan, EGO itu mesti diturunkan. janganlah kite hancurkan persahabatan yang dhh lame terbina dengan sebab sebab yang remeh dan temeh. ingat pesanan nehh !




untuk kawan baik saya yang sepuluh orang tue a.k.a SLC : "no matter what we go through, and no matter where we are, nothing and no one can change our friendship" (sounds familiar? . it's Delena words )